onsdag 5 februari 2014

Mina EARFOON hörselskydd!

Det är ingen nyhet att det är högljutt, bullrigt och stressigt inom förskolans värld. Jag älskar mitt jobb men jag blir väldigt stressad, får ofta huvudvärk och är riktigt trött efter en arbetsdag. Som ett steg i att minska min stress tog jag i december beslutet att låta gjuta specialgjorda hörselskydd. Så här såg det ut när jag en söndagsförmiddag tog mig en tripp till Jönköping och Earfoon-kontoret där. På bara några minuter hade Jörgen Hedquist fixat avgjutningen!



Idag kunde jag hämta ut mitt paket på ICA... Jag packade upp snabbt och provade direkt. De passar perfekt och känns inte alls! Jämfört med de billiga proppar från Apoteket som jag hittills provat är de här SUVERÄNA! Och jag fick med en snygg förvaringsväska som jag kan hänga i byxlinningen för snabb åtkomst. Inte nog med det utan det medföljde praktiska senilsnören och ett lättanvänt rengöringskit! Nästan osynliga med =)




Idag provade jag hemma. Jag hör vad som sägs på tv, vad barnen säger, när telefonen ringer och maken i andra änden! Men inget otrevligt bakgrundsljud. Det ska bli riktigt spännande att prova dem på jobbet i morgon! Och även se om jag är lika trött efter jobbet eller om det har effekt på det också..

Är du nyfiken så titta in HÄR för att hitta en återförsäljare av Earfoon nära dig!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag funderar på att beställa liknande hörselskydd som de du har och är mycket nyfiken av att veta om du fortfarande är nöjd med dessa. Har jobbet betalad dem?
    Med vänlig hälsning,
    Maria

    SvaraRadera
  2. Jag köpte liknande till storkök. Väntar på dom. För mig som e hörselskadad e det viktigt ha bra grejer. Tyvärr fick jag betala dom själv, de ger inte såna på jobbet inte där jag jobbar iaf, de tycker dom e för dyra och ger bara skumproppar vilket jag inte kan ha pg a klåda och för dämpade hör inte när ngn pratar då

    SvaraRadera