fredag 7 februari 2014

Inspirerad!

För första gången på länge nu har jag idag känt mig inspirerad! Man kan inte bli annat när barnen hela förmiddagen var engagerade i massor av spännande saker som djursudoku och CUBE-Stacking-pussel. Svåra grejer för de som försökte men ack så engagerade de var. Och som de samarbetade!

Efter lunch skulle jag ha vilan med mina -08or som vi brukar men idag med en twist. Skolbarnen har skrivit egna sagor och ritat till så nu inleder vi ett litet projekt där de ska få läsa sina sagor för mitt gäng. Idag var det första paret ut. Mina barn verkade inte jätteintresserade utan mer artigt lyssnande under tiden. Efter att vilan var slut visade det sig dock att så inte var fallet. Vips! Så var 4 av 5 barn i färd med att tejpa ihop A4-papper till egna böcker, de ritade, pratade, klistrade och någon skrev bokstäver. Jag tackar Apple's grundare för uppfinningen IPAD.. Jag hade fyra stycken Piccollage igång samtidigt, fotade, skrev barnens kommentarer och sedan berättade de den slutliga sagan för mig så att jag skrev ner den också. Alla lika inspirerade hela tiden. Som de jobbade! I 40 minuter! Idag älskade jag mitt jobb igen! Och snabbt hade jag fyra dokumentationer till barnens pärmar. Och ja, vi har kvar dem. Barnen pratar så gärna med varandra, tar fram och berättar. Det är ett språkstimulerande material i sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar