fredag 11 oktober 2013

IKT-utveckling!

Jag måste säga att jag gillar den kommun jag arbetar i. Vi satsar på IKT-utveckling nu vilket innebär att jag fått lov att starta upp en IKT-grupp för vårt område, vi träffas på onsdag. Några av oss har varit på MIK-dagen på Mediapoolen i Borås tillsammans och om ett par veckor drar hela gruppen till Mötesplats skola i Göteborg.

Jag har delat upp oss i två grupper så att jag och två kollegor går på seminariet
"Fokus på digital pedagogik, IKT- tidsenlig teknik i förskolan som verksamhetsstöd och pedagogiskt hjälpmedel"
Övriga tre går på seminariet
"Surfplattan i förskolan, allt från får till dokumentation"

Jag hoppas att vi hinner få tid till reflektion och samtal kring de olika seminarierna så att vi fördjupar våra kunskaper ännu mera!

Jag ÄLSKAR utveckling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar