torsdag 12 september 2013

Ny favoritsång!

Idag kom store sonen hem med en ny sång igen. Jag älskar roliga sånger! Här är den:

"Det är måndag och här kommer Kalle kanin.
för att köpa nåt gott åt sin lilla kusin.
Har ni tårta med grädde o morötter i,
på detta konditori?

Nej det har vi dåverkligen inte här,
vi har bara tårtor med sylt och bär.
Vilken konstig en tänker bagaren.
men han kommer nog inte igen.

Det är tisdag och här kommer Kalle kanin.
för att köpa nåt gott åt sin lilla kusin.
Har ni tårta med grädde o morötter i,
på detta konditori?

Nej det har vi då verkligen inte här,
vi har bara tårtor med sylt och bär.
Vilken konstig en tänker bagaren.
men han kommer nog inte igen.

Det är onsdag och här kommer Kalle kanin.
för att köpa nåt gott åt sin lilla kusin.
Har ni tårta med grädde o morötter i,
på detta konditori?

Nej det har vi då verkligen inte här,
vi har bara tårtor med sylt och bär.
Vilken konstig en tänker bagaren.
men han kommer nog inte igen.

Det är torsdag och här kommer Kalle kanin.
för att köpa nåt gott åt sin lilla kusin.
Har ni tårta med grädde o morötter i,
på detta konditori?

Nej det har vi då verkligen inte här,
vi har bara tårtor med sylt och bär.
Vilken konstig en tänker bagaren.
men han kommer nog inte igen.

Det är fredag och här kommer Kalle kanin.
för att köpa nåt gott åt sin lilla kusin.
Har ni tårta med grädde o morötter i,
på detta konditori?

Nej det har vi då verkligen inte här,
vi har bara tårtor med sylt och bär.
Vilken konstig en tänker bagaren.
men han kommer nog inte igen.

Det är lördag och här kommer Kalle kanin.
för att köpa nåt gott åt sin lilla kusin.
Har ni tårta med grädde o morötter i,
på detta konditori?

Nej det har vi då verkligen inte här,
vi har bara tårtor med sylt och bär.
Det är nog bästa att jag gör iordning en
om han kommer tillbaka igen.

Det är Söndag och här kommer Kalle kanin.
för att köpa nåt gott åt sin lilla kusin.
Har ni tårta med grädde o morötter i,
på detta konditori?

Ja i dag har jag gjort i ordning en
och det är morötter i säger bagaren.
Fy vad äckligt det vill jag då inte ha.
Säger Kalle, och tack för i dag."



4 kommentarer:

  1. Hvilken melodi er det på sangen. Hilsen Norge

    SvaraRadera
  2. Jag hade gärna lagt upp den melodin här men det fungerar inte att lägga upp ljudspår. Jag har dock en fil i datorn så om du mailar till forskoleliv@live.se så kan jag maila filen till dig =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej vilken skojig sång
      vill gärna ha melodin
      Tack
      kimadecreations@gmail.com

      Radera
  3. Manila gärna mig melodin! Ulrika_hagglund@hotmail.com

    SvaraRadera