tisdag 24 september 2013

AAAAJJJJJ!

Le och vinka, bara le och vinka...

Idag kände jag mig som pingvinerna från Madagaskar... På utevistelsen tog jag ett steg bakåt precis när en av våra stora cyklar med kärra bak svischade förbi vilket resulterade i ett "herregud-låt-mig-inte-ramla-på-ett-barn!"-fall. Ni vet ett sådant där man ser till att ramla hur som helst för att inte skada någon.. Detta ledde till en VÄLDIGT dum landning PANG på höger skinka med en rakt utsträckt högerarm som tog emot fallet bakåt.. Just då var det bara "le och vinka" som gällde eftersom barnen blev rädda nog som det var. Just då gjorde det inte heller särskilt ont. Det började så smått när jag gick in med lätt smärta i ländryggen på höger sida. Vid matbordet satt jag bakåtlutad för att det inte kändes bra att sitta vanligt och på läsvilan satt jag baklutad med fotpall. Efter det har det bara gått utför med skrikande nyvakna barn som vill bäras eller sittas med (man har ju liksom inte hjärta att neka). Efter mellanmål hämtade jag mina egna barn och for in till FAlköping vilket jag kanske inte borde gjort. Det märktes i ryggen att bilsittande inte var bra. Väl hemma måste jag laga mat eftersom maken var på utbildning... Nu när mina egna barn är lagda har jag i skrivande stund molvärk på höger sida i ländryggen, pirr i hela högerarmen, nacken och har både pirr och ömhet i högerhanden. Jag känner hur det känns skumt uppåt käken och kroppen bara vill ge upp. 

Så kan det vara att jobba inom svensk förskola en mindre bra dag. JAg hade goda ambitioner men efter ca 10.50 kan jag inte riktigt komma ihåg vad jag gjort för egentlig nytta. Det enda jag vet är att jag inte kunde gå hem eftersom våra enda vikarier var upptagna hos oss redan eftersom BÅDE Kommunal och Lärarförbundet bestämt sig för att ha ombudsträff samma dag. samma tid... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar