tisdag 27 augusti 2013

Pirr-i-magen och tusen-nervös

Så skulle nog flera av barnen på min förskola kalla det jag är nu. Flera stora saker på gång och bara åt det positiva hållet än så länge!

Häromdagen hämtade jag ut tågbiljetterna till nästa onsdag. Till det första kurstillfället. På min åtta år långa utbildning. Det känns skönt att mitt kursberoende kanske åtminstone kan leda någonstans mer än till vardags-utveckling vilket jag nu ändå får "på köpet". Idag hämtade jag ut de tre första kursböckerna som jag reserverat på stadens bibliotek. Riktiga tegelstenar såg det ut som men titlarna var intressanta. Lägger nog som vanligt in mina tankar och reflektioner från utbildningen på min parallellblogg Utbildningsliv efter kursstart.

Nästa stimulerande sak är att på torsdag är det första IT-gruppsmötet för terminen, nästa vecka drar mitt jobb igång med Ytterbys Utvecklingsgrupp igen efter min lååååånga semester och sist men inte minst så är det snart dags för första IKT-nätverksträffen i Borås! Just nu vill jag bara kasta mig ut!

Men efter bara två dagar på jobbet är hjärnan samtidigt en degklump. Idag har jag skrivit ihop ett förslag till arbetslagsträffs-schema dvs vilka dagar vi ska träffas och vad som kan passa att prata om utifrån vårt årshjul. Sådant är alltid lite kul och på torsdag ska vi sitta tre timmar och formulera årets verksamhetsplan. Förhoppningsvis hinner vi även diskutera ansvarsfördelning då. Vi är sena i år, jag vet... Det är delvis mitt fel och delvis kollegan M's fel. Vi har båda tagit ut 7 veckors ledigt i sommar vilket skapar en viss förseneing rent organisatoriskt men nu är vi på G!

Ja, just det. Jag slängde ut en fråga på Twitter (@flobytjej) igår. Hur lång tid tar det innan ett barn frågar mig om iPaden på första arbetsdagen? Jag är ju lite av paddfröken enligt barnen och det tog hela TIO minuter innan första barnet frågade... hihi..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar