fredag 5 juli 2013

TID

Idag kan jag inte klaga på tidsbrist. Vi har fått mycket gjort de senaste dagarna eftersom de äldsta barnen som är kvar har inskolats på fritids inför hösten och det bara har varit enstaka mindre barn som då lekt med varandra. Idag har jag plockat ihop leklådor med olika teman som barnen kan använda sig av. Förhoppningen är att vi ska fylla på med fler saker i dem allteftersom vi hittar det.


Igår och idag har jag och en kollega satt upp nya skyltar med barnens namn, vart de bor och en bild vid alla platser. Vi fick nämligen en tanke som vi följde spontant. Laminerade mallskyltar som vi fyller i barnets namn och boplats med avtorkar whiteboardpenna. Fotot satte vi fast med klet. På så sätt behöver vi inte göra samma arbete varje år och man kan lätt byta ut ett foto om barnet inte känns igen efter ett par år..

I eftermiddag tänkte jag passa på att skriva färdigt vår projektdokumentation som släpat efter någon vecka. Vem vet vad mer jag hinner med innan klockan 4!

Vi har även spännande förändringar inför hösten då vi provar på att ha frukostbuffe tillsammans med fritids på morgnarna. Förhoppningsvis ger det många positiva effekter! Vi har provat ett par dagar nu och det har gått över förväntan! Ett stort steg för mig är att jag nu tar mina femåringar och börjar äta i matsalen varje dag vilket jag inte gjort tidigare, det är alltid roligt med något nytt. 


Idag går jag på efterlängtad 7 veckor lång semester så nu hoppas vi på SOL och VÄRME!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar