fredag 15 mars 2013

Pedagogdagarna!

Yes nu är den 25 april inbokad i kalendern. Dags för ett besök på pedagogdagarna i Göteborg igen. Den här gången blir det heldagsseminariet "spel och appar - pedagogiska verktyg!?" som får ett besök. Det är spännande med ny teknik i förskolan även om man samtidigt måste vara medveten om risker och fallgropar. Jag håller på och utvecklas något enormt på den här fronten nu, främst på iPad-planet men jag hoppas kunna läsa in mig på någon bra litteratur också. Nästa vecka är det dags för iPad-träff i Skövde och veckan därpå är det IKT-nätverksträff i Borås, sedan som sagt är det den 25 april i Göteborg!

Ytterligare en kurs som jag funderat på är:

  • Informationsteknologi somredskap för lärande och undervisning, 15 p men den är på halvfart vilket motsvara ca 20 timmars studerande i veckan samt en fysisk träff i Göteborg varannan vecka.. Den låter jätteintressant men eftersom jag inte kan gå ner i tid för studier så brister det där. Och att lägga 20 timmar per vecka utöver min heltidstjänst är inte rimligt..

Jag tycker det är jättesvårt att balansera eftersom jag älskar att jobba med barnen och jag älskar att plugga och utvecklas i samspel med andra. Jag uppskattade upplägget på Atelierista-utbildningen jag gick i Göteborg med träff varje torsdagkväll. Det var mycket mindre givande att gå den senaste kursen i att dokumentera och stimulera barn i förskolan eftersom den var helt på distans. Visst klarade jag den kursen också men det är roligare med fysiska möten! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar