måndag 17 december 2012

Back on track!

Idag var jag tillbaks på jobbet och kunde äntligen möta barnens entusiasm inför julen igen! När jag frågade om julpyssel så började de direkt göra både girlanger och granar på sina egna vis, det är härligt när man ser glittret i barnens ögon. Snart kom de på den stora granen som vi ju sagt att vi ska göra tillsammans och satte fart med den.. Hoppsan vad den kommer bli stor. Just nu består stammen av många hårda, decimetertjocka papprör som vi med gemensamma krafter sammanfogade med silvertejp. Den är så lång att det bara skiljer centimetrar upp till taket när man reser den! Barnen har kommit på olika sätt att göra grenar som de ska sätta fast.. Nu undrar jag vart denna vecka kommer sluta, jag har ju faktiskt aldrig byggt en gran jag heller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar