fredag 7 december 2012

Ateljén är laddad!

Idag satt jag efter maten och pratade med barnen om julpyssel och julpynt och om vad de skulle vilja skapa för något inför jul. De hade en massa förslag som vi skrev ner och sedan spånade vi kring vilka material och färger som de skulle vilja ha. Eftermiddagen ägnades sedan åt att ladda ateljén enligt barnens tankar med papper i rött, blått, grönt, svart och vita papper i olika storlekar samt vita kartongark. Vi tog fram stora gröna papper till den stora gemensamma gran som barnen hade på förslag sedan de sett detta på skolan. Barnen rev och klippte en hel hink med tidningspapper till papier maiché som de ville göra godisskålar av och... Ja, de hade massor av tankar och är mer än villiga att visa varandra och vem är bättre lämpad att hjälpa en kompis än en likasinnad? Givetvis bistår jag med mina kunskaper om olika tekniker och visar hur man kan använda olika material i de fall som jag känner att barnen behöver detta. Alla barn kan ju inte allt men oftast kan något barn det som kompisen inte kan!

Jag laddade ljusbordet med folie och glasstenar i vitt och blått vilket binder ihop inne med snön ute och jag väntar med spänning på att se barnen nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar