torsdag 20 september 2012

Nätverkande i startgroparna.

Kvällens storAPT med alla fem förskolorna i vårt område tog ikväll ett stort kliv mot en positivare klang vid stora möten. Vi höll till i våra lokaler med stormöte i skolans matsal en korridor bort och mötet började med en rundvandring där alla kunde se hur vi har det och alla spontana tankar kunde diskuteras. Jag tror att många, inklusive vi själva, fick mycket nytt att fundera på. Det är ju när man berättar för andra som man tar sitt eget lärande en nivå högre upp och det märkte vi idag. När vi hade dukat upp miljöerna och tänt OH och projektor kände jag bara WOW vilken förskola jag jobbar på! I samtalen med övriga kollegor i enheten växte jag ytterligare lite i min yrkesroll. Tänk vad spännande det skulle vara om varje APT började med en halvtimmes mingel och funderingar i värdförskolan!

1 kommentar:

  1. Vad roligt Therese! Nätverk är bara bäst! Dela, dela, dela och tänka tillsammans :) Lycka till!

    SvaraRadera