lördag 15 september 2012

Igår fick vi ett ryck

jag och kollegan M. Mest kanske M men jag fick lite ny energi jag också. Nu ska vi ta ett tag för en mer inspirerande fri lek tänkte vi. Fram med vår dockteater och upp med den i taket igen. Den har varit borta ett tag på grund av att den drogs ner flera gånger i sträck och vi tröttnade på att hänga upp den igen... Men nu var det dags. Och fram med några handdockor. Sedan skulle vi ta tag i byggdelen men innan vi kom så långt var det någon som hade hängt sig i dockteatern så att den åkte ner igen. Vi provade med annat snöre och då hängde den kvar i hela fem minuter innan de snörena var av. Också. Upp igen. När det var ett barn som åter igen hängde sig i den tog vi bort den. Igen. Nu är tanken att vi kanske får hänga den på en annan plats. Som inspirerar mer till dockteater än till tarzansving. På måndag blir det omorganistaion i det rummet kan jag säga. Vi bollade idéer och kom fram till en tredje lösning som ska provas. Vi röjde även i garderoben med utklädningskläder för att se om det inspirerar mer till aktiv lek än till att bara riva ut allt som finns när det finns en begränsad mängd saker snyggt upphängt. Kanske vi också kan ta ner garderobsdörren så att barnen ser vad som finns direkt? Och POFF så tog orken slut för både mig och M. Vi bara tittade på varandra och stängde dörren. Vi börjar om på måndag.


1 kommentar:

  1. Trevlig blogg du har! Jag är själv förskollärare och tycker det är väldigt kul att få ta del av din värld. :)

    SvaraRadera