måndag 17 september 2012

Höstfräscht!

Idag fick jag lite tid över på eftermiddagen för välbehövlig höststädning i ateljén. Vilken härlig känsla det är när det känns sådär nytt och inbjudande ut igen! Imorgon är det dags att ställa fram färger och plocka lite till. Om nu bara nacke och axlar går med på detta... Idag har jag gått med en filt över nämnda delar pga en skruttig värk som inte vill ge sig. Det är väl tyvärr en av de mindre trevliga delarna av vårt yrke... Det är tur att man har glada barn och kollegor som gärna hjälper till i sådana lägen!

Idag satte jag mig med höstens genomgång av TRAS. Eller ja, började så smått i alla fall. Det är ju alltid lika mycket att ta in, särskilt som vi inte har någon utbildning i frågan. Men vi gör så gott vi kan och de saker som jag inte vet att barnen kan, de vet jag att jag kan hålla ett extra öga på. Vi använder väl kanske TRAS på ett inte fullt ut vis eftersom vi egentligen är emot bedömningsdelen i det hela och därför mest ser över tårtbitarna för att se hur vi kan förändra vår verksamhet till en språkligt mer inspirerande förskola. Det finns ju både plus och minus i alla material och detta använder vi just nu. Nästa bok att läsa får nog bli just TRAS-handboken. När kurslitteratur och annat spännande är avklarat. För någon lästid har jag inte över just nu i arbetstiden så det får bli när intresse finns på fritiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar