lördag 18 augusti 2012

Barn som inte leker

Av diverse anledningar läser jag just nu boken "Barn som inte leker - från ensamhet till social lek" av Marie-Louise Folkman och Eva Svedin. Jag har haft boken i min ägo ganska många år nu men inte riktigt kommit igång med den. Nu helt plötsligt kan jag inte lägga ner den. Tankar utifrån boken trillar säkert in här på bloggen i början av veckan eftersom jag redan läst nästan halva boken och jag är helt uppslukad av de AHA-tankar som jag fått hittills...

Jag som hade bestämt mig för att bara läsa den kurslitteratur som hör till dokumentationskursen nu i höst blev plötsligt lite sugen och vips låg jag där i sängen och läser en fackbok igen... Inspiration och motivation börjar så sakteliga återvända efter sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar