söndag 13 maj 2012

Nu laddar vi för kortvecka. Igen.

Visst är det skönt med kortveckor MEN jag tycker att det känns svårt att planera för dem ibland. Det stör mig mer än det gör nytta tror jag. Jag vill ha ordning och struktur. På torsdagar öppnar jag och har då möjlighet att vara lite mer aktiv i ateljén med barnen vilket passar mig och då gillar jag inte att just torsdagen går bort. Fredagen är ju också svår att få riktigt bra när många barn och flera pedagoger är lediga. Egentligen borde det ju vara lättare att få till något riktigt kanonbra de dagarna men det känns inte så. Nu är jag ju dock medveten om problematiken och kan ta med mig tanken när jag går på mitt pass kl åtta på fredag morgon och då kanske dagen blir så där riktigt jättebra som jag önskar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar