lördag 7 april 2012

stiltje

Ja mer kan jag inte säga än att den här bloggen är i stiltje. Först var det semester en vecka, sedan blev jag sjuk efter bara en dag förra veckan och denna veckan har jag varit på jobbet två hela dagart. I tisdags var jag däremot på en väldigt inspirerande heldag med Christian Fabbi från Italien. Han pratade mycket om projektarbete, dokumentation och kvalitetsutveckling och jag kände att många pusselbitar föll på plats. Kanon var det verkligen! Torsdagen bjöd på möte med utvecklingsgruppen där vi diskuterade vårens arbete. Spännande det också! Tyvärr tar det ju en del tid från barngruppen med allt detta men nästa år ska jag bara softa tror jag. Det kanske inte ens blir någon kurs. Bara njuta av arbetet och land ai det jag lärt mig det gångna året...

Den vecka som kommer nu efter påsk verkar också bli en del frånvaro från jobbet. Jag har för tillfället en son alldeles full av vattkoppor och det faller troligtvis på min lott att vara hemma med honom eftersom Sambon nyligen börjat jobba efter föräldraledigheten mitt i högsäsong i däckbytarbranschen. Så vi kunde inte valt en sämre vecka att få koppor på..

Till råga på allt så är vi mitt i starten av ett projekt om kompisskap som jag tycker är jättespännande. Jag har satt upp en tankekarta på väggen i vår dokumentationskorridor för oss att reflektera utifrån och för föräldrarna att få insikt genom. Här är tanken att vi allteftersom ska sätta upp bilder och text från arbetet indelat i olika delar. Det verkar faktiskt bli riktigt bra. Vi har inte jobbat så förut. I övrigt så har vi gjort ett röj bland alla våra böcker och tillfälligt ställt undan en del samtidigt som vi har fyllt på med många böcker som på olika sätt behandlar kompisskap. Vi har också börjat prata med barnen utifrån Bamses kompismaterial i små grupper och ska i veckan diskutera utifrån musbilderna i "Samtalsbilder" i större grupp. Som sagt. Vi har ett spännande arbete framför oss och jag vill inte missa något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar