torsdag 19 april 2012

omvälvande

så kan man nog sammanfatta den gågna veckan. Jag måste säga att jag tycker att vi är riktigt bra ibland jag och mina kollegor! Den här veckan har vi två dagar haft 14-15 varav fem ettåringarbarn till frukost på två pedagoger. Och det gick galant båda gångerna. En pedagog satt med de små och en serverade bufféfrukost till de andra. Barnen var jättehärliga och hjälpte varandra på ett helt annat sätt än förut. Nu händer ju inte detta jätteofta men det slumpade sig så den här veckan och vi fixade det faktiskt. Vad bra vi är!

Nu ikväll har vi haft enhets-APT vilket var riktigt givande. Jag var samtalsledare i vår grupp och vi diskuterade utifrån frågor som vi pedagoger och förskolechefer i utvecklingsgruppen sammanställt. Jag fick bara positiv feedback från de som var med i min grupp vilket var roligt. Det blir så bra diskussioner när man kan diskutera utanför sitt eget arbetslag, sin egen trygga sfär... Jag är nöjd med min egen insats som samtalsledare vilket var något som jag var nervös för innan men den utbildning som jag genomfört det senaste året har visst gjort mig säkrare i min yrkesroll än jag trodde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar