måndag 19 mars 2012

semester och kursansökningar...

Den här veckan har jag semester för att inskola min son på förskolan. Det är riktigt nyttigt för min roll som förskollärare att veta hur det känns att vara på föräldrasidan. Jag kan konstatera vikten av att föräldrarna känner sig välkomna, kanske får en kopp kaffe och snabb information. punkt.

För övrigt skickade jag igår in ansökan till höstens utbildningar. I första hand sökte jag ytterligare en ateljerista-utbildning. Jag behöver mer "kött på benen" så att säga. Denna gång blev det alltså en distanskurs i Gävle på 30 poäng, halvfart, med vad jag förstod noll obligatoriska träffar och en IT-distanskurs "Att dokumentera och stimulera barns lärande" på 7,5 poäng i Borås. Också den utan att behöva åka någonstans alls. Det skulle vara väldigt skönt med en sådan kurs nu efter ett års åkande till Göteborg och nu på våren även Borås... Nu gäller det bara att hålla tummarna för att man kommer in på någon av dessa.. Vad gör jag annars liksom? Jag är kursberoende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar