tisdag 24 januari 2012

Givande möten...

blir jag glad av. Nu har både igår och idag innehållit sådana. Först igår i kommunens utvecklingsgrupp för förskolan och idag när vi hade arbetslagsplanering. När diskussioner lever upp och alla vågar delta är det roligt att vara delaktig. Det nya utvecklingsarbetet är spännande och jag ser fram emot fortsatta diskussioner!

Vårt planeringsmöte var väldigt effektivt och innehållande en hel del djupare diskussioner med HUR och VARFÖR som ganska centrala ord. Före mötet hade jag och Gunilla vår gemensamma planering då vi gick igenom och diskuterade kring de olika dokumentationer som jag sammanställt tidigare under dagen. Några korrigeringar här och var inför kommande tillägg och med funderingar runt hur vi ska gå vidare utifrån läroplanen.  Jag var också tvungen att lufta tankar kring det husbygge med treåringarna som jag gjorde i fredags. Jag skrev ett reflektionsprotokoll över det och kunde på så sätt synliggöra mina tankar för kollegorna. Uppgiften var för svår och vi har nu diskuterat alternativa vägar att fortsätta med liknande men enklare uppgifter. Det är alltid nyttigt att bolla med andra!

Dages negativa sak är att jag går och irriterar mig över att jag inte kunde låta bli att "hjälpa till" när barnen tillverkade sin orm i trolldeg för några veckor sedan. Att det ska vara så svårt att hålla fingrarna i styr och helt låta barnen göra SIN version av en orm..! Här kräver jag bättring av mig själv..

Dagens positiva är de lysande glittriga ögonen hos en av de ettåringar som var med på förmiddagens skapande aktivitet på golvet i vilrummet. Det märktes att han gillade det skarpt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar