lördag 21 januari 2012

Biblioteket.

Idag var jag på biblioteket för att hämta den bok som jag beställt å jobbets vägnar: "Kom igång med teckensång 2" med tillhörande CD. Det ska bli spännande att använda den tilllsammans med barnen! När jag ändå var där spenderade jag en halvtimme krypande på knä vid lådorna med pekböcker vilket resulterade i att jag lånade några böcker för våra minsta barn då det är vad som saknas i vårt eget annars ganska digra bokbestånd. Det blev bl.a. några böcker ur "Ellen och Olle sjunger"-serien samt en bok där Lille Wille (från Goboken) räknar 1-5 men med mer inriktning på att barnen själva ska upptäcka antalet än att man ska träna 1-5. Vi har börjat spela Babblarnas tärningsspel ganska mycket nu och jag märker att det är svårt men intressant  med antal så då kan det kanske vara bra att ha en bok i ämnet på plats i boklådan. Tråkigt nog hittade jag inga av Dick Brunas böcker vilka jag annars gillar då de läses på vers och bygger på rim vilket stärker språket i vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar