söndag 27 november 2011

RuC-utbildningen satte fart på tankarna!

Oj Vilken positiv kick jag fick i fredags! Jag var på första träffen på den sk RuC-utbildningen på Högskolan i Borås. Först insåg jag att jag hamnat i precis rätt grupp med flera av de mest engagerade kommunkollegor jag mött och sedan var introduktionsseminariet kanon med en mycket sympatisk kursledare! Vi började ganska omgående spåna och tänka och prata om hur vi kan gå vidare med den pedagogiska dokumentationen. Här tänker jag att jag har ett litet försprång då jag ju läser detta samtidigt i atelierista-kursen också vilket är jättebra! Vi upptäckte att vi hade olika bakgrunder och därför blev det riktigt bra diskussioner vilket jag gillar, det är jätteroligt att bolla idéer med kollegor. Därför tror jag att det närmaste året kommer bli riktigt spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar