fredag 21 oktober 2011

redo för måndag!

Idag kl 17 kunde jag åka hem och känna mig redo för måndag igen! Vårt legobord med smålego blir sällan använt så jag ställde det i ett annat rum med den plana sidan upp istället för legoplattan. På denna ställde jag fram  några blå duplobitar, en tågbro, lite blått tyg samt både ihopskrynklat och slätt blått glanspapper. Nu får vi se vad som händer med det på måndag!

Utöver detta gjorde jag ett röj i ateljén, plockade om i pysselvagnen och arrangerade ljusbordet. Inspirerad som jag är efter gårdagens besök på en förskola i Partille! De hade helt underbart tänk och kanonidéer för dokumentationen. Tänk att komma på att plasta in bilder på golvet med byggplast och tejp... Det hade jag aldrig kunnat komma på själv. Tack för den inspirationen Linda!

3 kommentarer:

  1. oj,oj har du varit hos oss, vi har bilder inplastade på golvet:)/ Berit

    SvaraRadera
  2. Vad roligt Terese :) Glad att vi kunde bidra på nåt sätt! Ses på torsdag!

    SvaraRadera