söndag 30 oktober 2011

min nya sagolåda...

är smått inspirerad av kära Moster.. Igår var jag en sväng på IKEA i Kållered och hittade då tre små söta möss och tre mindre söta råttor som nu ska få agera möss resten av sitt liv. 120 kr fattigare blev jag men det är det värt... Gissa sagan/sången... Japp, det stämmer.. Mössens julafton! Jag älskar sången och likaså mina söner så nu blir det en privat sagolåda att ta med till jobbet då och då. Nu behövs dock en stor "potatis", en oanvänd musfälla, en kastanj (som får vara hasselnöt), en "fläskbit", en gammal stövel och "spindelnät" i diverse färger. Detta ska jag försöka fixa i veckan som kommer... Tips mottages tacksamt!

När nätterna blir långa...

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jättefina möss, kanske får bli en tur till Ikea framöver. Visst är det skoj att göra sagolådor.
    Jag funderade länge på att använda en barnstövel och klippa hål i den framme vid tårna. Det slutade med att jag gjorde en stövel av oasis som jag ändå hade liggande hemma.
    / Berit

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag hittade hit via forskoleburken, där jag gästskrivit ett inlägg om Gabriel, min son som inte hört. Tack för dina fina ord, och tips. Vi har jobbat hemma med teckenhatten i något år och på förskolan använder de både den och babblarna. Jag har satt upp teckentavlor på strategiska platser i huset och både jag och mannen har "ritade tecken" som app i telefonen (en sorts teckenlexikon).

    Jag blir glad att jag kan beröra någon, för ärligt talat har vår historia varit ganska nedslående. Det har tagit tid, läkare har inte lyssnat och framförallt har det varit svårt för Gabriel att kommunicera. Det har också varit svårt för honom i förskola eftersom han inte vet vad andra förväntat sig av honom. Nu går det oerhört mycket lättare och han börjar få kompisar!

    Angående din sagolåda kanske du kan kika efter någon dockstövel eller använda filttyg och klippa och sy till?

    /Emma

    SvaraRadera