måndag 3 oktober 2011

AAAARGH....!

Ibland får även jag nog. Idag har hjärnan inte alls velat samarbeta. Massor av barn, hög ljudnivå, två nya inskolningar med föräldrar, för låg personaltäthet (enligt mig) och ingen möjlighet till rast. Suck. Försöker ladda om batterierna för ytterligare en sådan dag i morgon men då med min "vanliga" lugna (som lugnar ner både mig och barnen) kollega.

Ska det verkligen vara såhär i framtiden? Det är omöjligt att vara en riktigt bra pedagog, riktigt svårt att vara en bra pedagog, svårt att vara en dålig pedagog och alldeles säkert ganska lätt att vara en kass pedagog. Vad gör detta egentligen mot barnen?

När jag åkte hem idag kände jag mig inte alls inspirerad eller motiverad. Tanken slog mig till och med att byta yrke. Men man får väl hoppas att politikerna tar sitt förnuft till fånga och ökar på personaltätheten i förskolan och hålla ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar