onsdag 28 september 2011

Våga prova!

Som uppgift i min atelierista-utbildning så ska vi prova de vanligaste materialen vi har på förskolan. Igår testade jag vanliga vaxkritor och idag var det dags för flytande täckfärg. Jag gjorde en skylt till Miniateljén i småbarnsdelan av vår lilla förskola. De minsta behöver ju också ha en plats att skapa på även om de nu i början troligtvis skulle bli helt överösta av intryck om de gick in i stora ateljén. Våra treåringar får dock vara därinne under uppsikt medan 4-5-åringarna har något av vad man kan kalla frihet under ansvar vilket har funkat ganska bra men vi behöver alla en inkörningsperiod.
Min målning i täckfärg.....

1 kommentar:

  1. Jättefint. Va rent och fräscht det ser ut. Jag önskar vi också hade en egen atelje´på vår förskola, skulle vara väldigt skoj.Vi pratar om att ha en gemensam, men som sagt var ibland tar allt så lång tid.
    Kram Berit

    SvaraRadera