tisdag 20 september 2011

Det blev vattenfärg....

...idag också. Barnen verkar inte ifrågasätta och är fortfarande sugna på att måla. Jag trodde att de skulle protestera mer mot att ateljéns bord är förbehållet denna aktivitet men eftersom de ändå får "pyssla" på eftermiddagen så får de utlopp för det också. Det intressanta är att "pysslet" på eftermiddagen blev mer konstruktivt än tidigare. Barnen gjorde något större projekt och gick in mer för sitt arbete.

Idag fick även femåringarna i uppgift att titta på sina brickor och avgöra vad som skulle slängas, tas hem och sparas för framtida fix. Detta gick mycket bättre än väntat och får nog bli en veckoaktivitet.

Tisdagen är som alltid min tolvtimmarsdag men den gick fort idag också. Jag har som sagt skickat med veckans skörd av barnens alster från ateljén. Jag och en kollega är snart färdiga med vår "Jag-är-här-idag-tavla" som ska hänga i entrén och som barnen ska få vända på sitt kort när de kommer och går... Vi har också gjort cykelkörkort för fyra-fem-åringarna som ska gälla de stora cyklarna då de mindre inte klarar backar, sluttningar och nerfart till förrådet på dem. Plus att vi har haft vårt vanliga personalmöte, delvis tillsammans med Kicki på fritids vilket var givande. Och så Cias goda kaka förstås!

En riktigt effektiv dag alltså!

1 kommentar:

  1. Åh, vad roligt att ha hittat en reflekterande förskollärares blogg! JAg tog genast efter och startade min egen. :-)jag blir nyfiken på din arbetsplats. KAn du berätta lite mer? Är det 1-5 på en avdelning eller? Hur många är ni i personalen osv.

    SvaraRadera