söndag 21 augusti 2011

Vilken upplevelse!

Hav tålamod med detta något mer privata inlägg men det har en poäng!

Idag var jag på teater med min treårige son. Det var föreställningen "Min bror! Min bror!" med Clownen Manne som bevittnades. Till min stora förvåning och förtjusning var hela föreställningen upplagd så att ALLA vuxna som barn var delaktiga. Vi skrattade så vi skrek. Men det bästa var att detta passade även personer med hörselproblem då hela föreställningen också innehöll MANNES kontinuerliga teckenspråk! Detta är ju något som realtivt nyligen väckt mitt intresse men det sätt som han så naturligt lade in detta gjorde att showen verkligen passade alla! Kanske någon att ta in som teater i förskolan? Barnen skulle ju verkligen älska detta. Förutom de som är rädda för sminkade clowner då.. Det finns ju oftast någon...

I min värld är detta ett perfekt tillfälle att "fortbilda" personalen genom inspiration på flera plan, det stimulerar barnens eget skapande med drama och det väcker nyfikenhet och lust hos både stora och små!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar