onsdag 10 augusti 2011

Mitten av första veckan

Och det går framåt. Vi har i princip inga flyttkartonger kvar att packa upp längre men eftersom inte bokhyllor och plastbackar kommit än står ganska mycket på golvet.

Idag har jag monterat om Halvan eftersom den var felmonterad och så har jag monterat ihop vårt nya staffli med en krittavla och en vanlig sida med pappersulle där barnen kan måla med täckfärg eller pennor eller kol eller.. ja ni förstår.. Jag har skrivit ut och kopierat upp nya välkomsthäften med nya rutinerna i och gällande telefonnummer. Mina kollegor har röjt en hel del i vårt förråd/omklädningsrum så snart får vi plats därinne också!
Vi har hunnit med att göra upp inskolningsfördelningen och fixa i ordning i en del garderober. Tänk vad mycket man hinner när man har vikarier värda sin vikt i guld!

Idag kom det inga leveranser alls vilket fick oss lite ur balans för vi hade tänkt hinna skruva ihop, möblera och liknande men har vi tur så dyker det upp imorgon!

Jag har kikat runt lite eftersom jag känner ett behov av att bättra på mina kunskaper i Tecken som Stöd, något som vi tänker ska kunna utveckla hela barngruppen i kombination med extra fokus på språkljud och mycket läsning. Man kan säga att vi har ett språktema i höst även om det inte är något "eget" tema. Vi pedagoger ska jobba extra aktivt med Tecken som Stöd, språkljud, sagolådor, sångpåsar, flanosagor, böcker etc. för att synliggöra språket lite mer. Hur som helst så hittade jag en sida http://www.teckna.se/ där man kan ladda ner och skriva ut de vanligaste verben, djur, färger etc på teckenkort med bild. Dessa tänkte jag ha att träna på härhemma! Men jag känner ändå att jag skulle behöva lite mer fortbildning i ämnet!

1 kommentar:

  1. Det är trevligt att läsa att någon håller på med samma saker som jag själv nu i dagarna. Vi flyttar ut förra grannarna och in oss själva och jobbar och sliter. Efter två hela dagar känns det som att det finns hopp! Nu längtar jag bara efter andra kollegan så att man kan prata ihop sig också...

    SvaraRadera