torsdag 4 augusti 2011

Lärarlegitimation

Idag skriver jag om vad jag tror de flesta skriver om den här veckan. Lärarlegitimationen. Nu är den inskickad! Men jag får skicka dokumenten med snigelpost för jag fattar inte hur man ska spara som PDF.. Men än så länge så vet jag hur postgången fungerar så frimärken ska inhandlas och kuvertet läggas på lådan imorgon! Ett ord till Skolverket dock: Varför i hela friden ska det behöva vara så komplicerat? Jag antar att det finns mindre tekniska människor än jag därute och har man ingen att be om hjälp så kan det vara knepigt...
Men nu är det gjort och nu återstår då att bli godkänd och sedan se om arbetsgivarna höjer lönen eller något tacka vare detta.. Det hade ju inte varit helt fel att få betalt för allt sitt arbete och inte bara för två tredjedelar.. De allra flesta jag känner som jobbar inom förskolan ägnar timtal extra i veckan utöver sin betalda arbetstid åt jobbet för att hinna med...

Nu börjar även nerverna sätta in. Jobbstart efter föräldraledigheten på måndag! I nya lokaler, med nya barn och till viss del nästan nya kollegor. Jag väntar också på kursplan och litteraturlista inför höstens atelierista-utbildning så att jag ska kunna lägga schema på jobbet och planera min vardag runt jobb och fortbildning. Barnen och sambon får jag klämma in däremellan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar