måndag 8 augusti 2011

Dag 1

Då var den första arbetsdagen efter föräldraledigheten avklarad! Så här efter semestern var det dock lite segt för oss att "komma igång". Vi visste liksom inte vart vi skulle börja. Bland lådor, kartonger och ett virrvarr av leksaker tillfälligt utan hyllor lekte barnen faktiskt riktigt bra ändå. Jag hade fullt upp med att hålla ordning på vilka föräldrar jag hade presenterat mig för fast vi bara mjukstartade med fem barn idag. Undrar hur det ska gå nästa vecka när det kommer fler...

Idag fick vi leverans av våra två samlingsmattor som genast packades upp och provlades på plats. Den ena var en klassisk blå samlingsmatta och den andra är indelad i tolv tårtbitar med siffror på. Det är riktigt spännande. Dagen har mest gått åt till att sätta fast namnlappar på barnens platser, blöjfack och madrassfack men vi har hunnit med en intervju i radion och fått något lite mer ordning. Givetvis har vi pratat lite löst om hur vi ska jobba i höst men det är svårt när inte alla jobbade idag. I morgon får bli en planeringsdag då vi måste vara effektivare! Vi har MASSOR att prata om och planera och nästa vecka drar inskolningarna igång! Det vi har saknat idag är en dator. Vi har inte flyttat med vår gamla maskin än som ska bli lite kombinerad fröken/barn-dator och vi har inte heller vågat installera vår nya Laptop. Ja, vi är på väg att kliva in lite mer i IT-världen!

Idag fick jag veta att jag kommit med i kommunens implementeringsgrupp vilket säkert kommer bli givande men jag avvaktar med att hoppa högt av glädje tills jag vet säkert att detta inte kommer krocka med min atelierista-utbildning. Det här läsåret kommer således bli ganska intensivt. Atelierista-utbildning i Göteborg, halvdagskurs i Borås om Föräldramöte och implmenteringsgruppen om nya Läroplanen! Jag hoppas att jag i och med detta kommer växa i min yrkesroll ytterligare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar