onsdag 20 juli 2011

Snart är det dags...

för mig att börja jobba på allvar. Tre veckor till och sedan är det full gas framåt som gäller när vi hårdstartar med att få alla möbler och allt nytt material, vi ska planera nya regler och rutiner som ska gälla i och med omstrukturering vi genomgår och så ska vi ha invigning och så ska jag plugga... Jag är taggad. Hoppas bara att jag orkar hålla tempot genom hela utbildningen. Jag har tur som har en sambo som kan vara hemma med barnen medan jag kör hårt så att inte dem ska drabbas så hårt av att jag är borta men det känns ju i hjärtat ändå. Vi får ta igen förlorad veckotid med helgpass på Lekland eller liknande emellanåt.

Efter att ha spenderat några timmar (!) på förskoleforum så känner jag mig laddad och full av självtillit att vi faktiskt kommer fixa det här med den reviderade läroplanen och alla dess delar. Med bra observationsschemat och goda rutiner som grund har man ju redan kommit långt. Skulle man sedan kunna få till en bra hemsida genom förskoleforum så är ett jättekliv taget för oss vad gäller föräldrainsym och föräldrasamverkan. Jag har varit tveksam till att ha en hemsida med bilder på barnen och liknande men här verkar det som att man kan välja till att ha vissa delar lösenordsskyddade så att bara föräldrar och personal kan komma in där. Och det vore ju bra! Då kunde vi lägga upp Hänt i Veckan och ladda upp bilder till fotoalbum etc..

1 kommentar:

  1. Vad skönt med en pedagog som är öppen för den digitala föräldrasamverkan. Jag är en bloggare och skulle verkligen vilja utveckla det, men det är trögt på den kommunala sidan i Uppsala. "Dat tar tid, vi kan inte" osv... Det behöver inte ta tid FRÅN barnen, det kan vara tid som spenderas TILLSAMMANS med barnen. Vad vill barnen berätta om verksamheten? :-)

    SvaraRadera