fredag 22 juli 2011

Ipad eller vad det nu heter...

...kanske inte är någon dum idé att ha på förskolan ändå? Jag är riktigt oteknisk när det gäller nya moderna prylar och höll på att få försäljaren i min telefonbutik att sätta i halsen när jag ville ha en av de få varianter MED knappar som fanns att välja på. Jag har inte riktigt fattat vad en Ipad egentligen är men efter att ha googlat lite har jag insett att det är ett allt vanligare verktyg i förskolan. Och då inte bara för pedagogerna utan även för barnen! Av en slum hittade jag detta på Youtube och var bara tvungen att visa det! Så sött sätt att synliggöra det engelska språket för barnen!
Denna finns även som App med en mysig saga till också! En framtidsdröm kanske?

1 kommentar:

  1. Roligt att du skriver att du är så oteknisk och ändå skriver en blogg, lyckas bädda in en video i den och googlar dig fram till de svar du ännu inte har! :) Låter som att du är en bra bit på väg!
    Jag tror att ipad tilltalar barn eftersom de har touchscreen, de är så mycket lättare att hantera än en "vanlig" dator. Framtiden är här!

    SvaraRadera