torsdag 16 juni 2011

förändringens vindar...

Idag har vi haft vikarier insatta för att göra beställningar och planera. Som vanligt tar allt längre tid än man tror så vi hann "bara" med att gå igenom inventariebeställningar men det är ju nog så viktigt! Jag fick växa lite i min jobbroll idag eftersom den kollega som alltid har gjort ALLA beställningar nu bytt arbetsplats. Vi kan således inte räkna med hennes expertis så jag tog på mig detta med allt vad det innebär. Beställningar är nu gjorda till tre av fyra olika företag! Det kanske låter enkelt men i min värld är det massor av siffror, olika adresser och artikelnummer.. Allt ska bli rätt. Jag blir alltid nervös när det kommer till pengar, har jag gjort rätt nu? Har jag angett rätt adresser? Rätt antal? Vi har i alla fall fått med det mesta på vår önskelista och hoppas att vi mätt rätt så att det stämmer i möbleringen sedan.

Tursamt nog så hade vi idag besök av en specialpedagog och jag passade på att fråga henne lite om möblering för att främja barnens koncentration och möjlighet till en lugnare miljö. Det känns som om vi vill göra rätt från början. Det kändes skönt att det vi tänkt med halvhöga hyllor med baksida som rumsavdelare var bra. Överblick för oss men rum i rummet för barnen! Till familjevrån hittade vi perfekta lekskärmar varav en med flanotavla på vilken kommer passa så bra mot vår samlingshörna. Det gäller ju att tänka nytt när det man tänkt inte blivit som man tänkt!


  • Dagens downer var att vi inte hade lika mycket pengar till materialinköp som vi trott. Annars hade vi gärna köpt in verktyg till vår nya snickarbänk, lite utklädningskläder, en kasperteater för dörröppning, musikinstrument och diverse mer men nu får vi "nöja" oss med rena förbrukningsvaror som papper och tejp. Nu får vi satsa på att bygga upp ett bra baslager så kanske vi kan köpa något extra nästa vår.
  • Dagens insikt blev att vi har en jättebra vägg för filmvisning, fotoprojektion och annat skoj och att vi därför ska lämna hela väggen tom!


I morgon hoppas jag kunna ställa in material i ateljéskåpen!

Hoppas att jag inte missat att skicka in något väsentligt i högskoleansökan nu....... blir galen av att inte veta om jag kommit in på atelierista-kursen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar