lördag 18 juni 2011

Arbetskläder

Jag har tittat runt lite efter bra kläder att ha på förskolan men haft svårt att hitta något bra. I tidningen Förskolan läste jag för något år sedan om en förskola där de hade rejäla blåbyxor men Nej, det är inte jag. Jag vill känna mig kvinnlig OCH praktisk. Jag håller med om att bra fickor inte är helt fel och att knäskydd ibland skulle kännas ganska skönt. Idag fick jag ett tips som jag kanske nappar på. Trädgårdskläder för kvinnor i fina färger och mönster. På www.gardengirl.se finns riktigt fina arbetsbyxor som går att tvätta i 60 grader. Ett måste i förskolan känns det som men oftast har man sina vanliga 40 graders-kläder. Jag tycker att det skulle vara skönt att byta om från jobbarkläderna så som många manliga yrken gör och känna mig fräsch när jag åker hem.Tyvärr är det tvätt 30 grader på de matchande topparna så sökandet efter sådana fortsätter. När den borttappade lönökningen på ca 10 000 kr trillar in så blir det nog lite shopping. På önskelistan just nu står Midjebyxa Roses för 699 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar