fredag 28 januari 2011

Konstnärligt...

Idag fick jag en paketavi från den "konstklubb" jag gått med i. Väntar med spänning på det paketet. Dels för att jag själv gillar att titta på de gamla mästarnas verk men också för att jag tänker mig att jag ska kunna visa barnen på förskolan och se om de kan inspireras av det på något vis. Just de här konstverken har lite kort fördjupningsfakta på baksida och samlas i en låda där man kan sätta en bild i taget "på display" vilket gör att man kan visa t.ex månadens konstverk. Visst är det mina egna grejer men vad gör man inte?!

Jag gick även med i klubben Skaparglädje där jag fick en bok om grunderna i akvarellmålning så att jag någon gång ska kunna ta tag i att lära mig det. För hur ska jag kunna lära ut till barnen vad jag inte kan själv? Jag hoppas att jag ska kunna inspirera barnen till att använda andra skapande material än "bara" kritor, tuschpennor och play-doh när jag återkommer från min föräldraledighet i Augusti!

Just nu funderar jag på hur jag som föräldraledig på bästa sätt ska kunna ta in den nya läroplanen på ett bra sätt för att kunna tillämpa den direkt när jag börjar. Det bästa vore nästan en bra webbaserad kurs men alla tips är välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar